Recenzja

Lines: The Game

Thumbnail_big_LTG

No i mamy w końcu coś świeżego, dobrze zrobionego i płatnego na Windows Phone. Najnowsza gra od Game Troopers jest dziełem studia Gamious z Holandii i o dziwo nie polega na mazaniu palcem po ekranie komórki, za to wymaga dużo myślenia i nieco jasnowidzenia.

Continue reading

Recenzja

Tower of Guns

Thumbnail_big_ToG

Jak ktoś powie, że tworzy klasyczną grę, to dojdziemy do wniosku, że będzie w niej widać każdy piksel. Jeśli ktoś powie, że gra będzie miała poziomy generowane za pomocą algorytmów, to dojdziemy do wniosku, że będzie to kolejna roguelike gierka z widokiem z góry. Sprawy zaczynają się komplikować, gdy dowiadujemy się, że gra to FPS.

Continue reading

Recenzja

The Bridge

Thumbnail_big_TB

Jakiś czas temu pojawił się trend tworzenia gier niezależnych od wielkich wydawców, które są platformówkami i podążają ścieżką stylistyczną, która sprawia, że prawdopodobnie nigdy się nie zestarzeją. Jedne są po prostu stare, jak rozpikselowany Fez rodem z 1985 roku, inne są wykonane w stylu artystycznym, o którym więksi już dawno zapomnieli, bo jest zbyt daleko odsunięty od „uncanny valley”. Jednym z reprezentantów tego gatunku jest The Bridge.

Continue reading

Recenzja

How to Survive: Storm Warning Edition

Thumbnail_big_H2SSWE

Zauważyłem, że dużo ostatnio widać „edycji” w świecie gier wideo. Definitive, Redux, Anniversary, Special, Director’s Cut (co akurat ma się nijak w odniesieniu do gry), Ultimate Evil, a niektórzy poszli z tytułami nieco dalej, robiąc żarty z Capcomu i tworząc Super Turbo Championship Edition. Sporo gier, które się sprzedało, albo i nie, jest wydawanych ponownie na konsole nowej generacji i PC. EKO Software i 505 Games też musieli dorzucić coś od siebie i powstało nowe How To Survive – Storm Warning Edition.

Continue reading

Recenzja

How to Survive

Thumbnail_big_H2S

W 2013 roku została wydana przez 505 Games gra How to Survive. Niedługo potem zaczęły rządzić konsole nowej, czyli raczej obecnej generacji. Twórcy i wydawca How to Survive wpasowali się w trend wydawania wersji rozszerzonych na nowe konsole i wydali Storm Warning Edition, które jest wersją wzbogaconą o wszystkie DLC, jednak najpierw zaczniemy od gry bazowej.

Continue reading

Spojrzenie na: Wpis

Spojrzenie na automaty

Thumbnail_big_AvM

Wielu ludzi mówi, że kiedyś gry były lepsze. Bardziej grywalne, trudniejsze, a teraz są prościutkie i kolejne tytuły są kopiami wszystkiego, co do tej pory widzieliśmy. O ile przyznaję, że jest w tym nieco prawdy, bo DOOM na poziomie trudności Nightmare jest niesamowicie trudny, ale nadal dziwnie przyjemny w masochistyczny sposób, a Call of Duty: Modern Warfare 3 to kopia Call of Duty: Modern Warfare 2, ale gry wydane kilka lat wcześniej…

Continue reading

Recenzja

Dragon Mania Legends

Thumbnail_big_DML

Gameloft ma bardzo jest na bardzo dziwnej i wyboistej drodze, jeśli chodzi o gry wydawane na Windows Phone. Zazwyczaj jak gra od Gameloftu wychodzi to oczywiście najpierw opracowywana jest wersja na iPhone’a i w tym samym czasie albo nieco później do Google Play wpada wersja na Androida. A Windows Phone? Windows Phone to nieco inna historia.

Continue reading

Recenzja

Abyss Odyssey

Thumbnail_big_AO

Ace Team to producent gier z Chile. Mają oni dość dziwne podejście do gier, co można wnioskować z ich dotychczasowego portfolio. Zeno Clash dla przykładu, gdzie cały świat złożony jest ze stworzeń dość dziwacznie zaprojektowanych, a głównym przeciwnikiem jest Fathermother, postać o rękach i ciele człowieka, szponach drapieżnego ptaka i takiejże głowy. Było też Rock of Ages, gdzie naszym celem jest doprowadzenie kuli do wrót przeciwnika i jego anihilacja. No i jest oczywiście Abyss Odyssey.

Continue reading

Recenzja

No Time To Explain

Thumbnail_big_NTTO

Grałem w to, zanim stało się popularne. To wersja „before it was cool” dla graczy. I o dziwo grałem w to, zanim stało się popularne. W jednym z podcastów traktujących o grach wspominano w roku 2012 o darmowych gierkach, w które warto zagrać. Były tak wymieniane takie tytuły jak Octodad, Tiny Castle, czy właśnie No Time To Explain. W każdą grałem i żadna nie zrobiła na mnie takiego wrażenia jak No Time To Explain.

Continue reading

News Wpis 2

Pixelophobia 2.0

banner

Sierpniowe porządki niedługo się zaczną i czas na małe aktualizacje. Cie, którzy odwiedzali stronę wcześniej mogą zauważyć, że wygląd strony znacznie się zmienił. Stało się tak dzięki profesjonalnej (i niestety drogiej) pomocy jednego z twórców szablonów do WordPressa. „Pomocy”. PayPal wziął pieniądze i prowizję, zapłacił co trzeba komu trzeba i pojawił się link do pobrania szablonu. Strona teraz powinna działać na wszystkich rozdzielczościach ekranu (skalowalność!) i wyglądać dość ładnie (design!).

Continue reading